Podnikatelé by neměli podceňovat sociální sítě

ID-100148493
Na sociálních sítích dnes podle výzkumu Focus Agency komunikuje necelých 40 % firem v Česku. Firmy by neměly podceňovat sociální sítě a jejich vyhodnocování, říká Jan Řežáb ze Socialbakers.  „Otálí například se vstupem na Instagram a další platformy. Zde ale tu bitvu vyhraje ten, kdo přijde dřív. Bude to mít jednodušší a levnější,“ uvedl Řežáb ve svém vystoupení na reklamním festivalu PIAF. Sílu sociálních sítí demonstroval na stále sílícím trendu social media celebrit, které jsou podle jeho názoru v očích mladé generace skutečnými influencery.

Nové sítě v rukách marketérů

Každým rokem přibývá sociálních sítí, které se dají využít pro marketingovou komunikaci. Zatímco v loňském roce svůj boom zažíval především Instagram, letošní rok bude podle předpovědi patřit Snapchatu. O této síti, umožňující sdílet obsah, který za chvíli zmizí, se mluví jako o nejefektivnějším nástroji pro zapojení publika. Komunikace na sociálních sítích je levná a účiiná, to je zajímavé i pro začínající podnikatele, malé firmy nebo freelancery.

Facebook stále vede

Globální prvenství si mezi sociálními sítěmi stále drží Facebook s 1,5 miliardou uživatelů. Miliardovou hranici pokořil také YouTube a Messenger, který zaznamenává největší růst. Jejich nástup by tedy marketéři rozhodně neměli podceňovat. Podle neoficiálních čísel by měl Instagram, v České republice dosahovat milionu uživatelů. Stále oblíbenější Snapchat by měl mít u nás okolo 150 tisíc uživatelů. Na letošního Valentýna na něm celý den „snapovala“ značka Milka. Už delší dobou „snapuje“ například online obchod s módou Zoot.cz nebo značky minerálních vod Mattoni a nově také Aquila.

Podle čeho si firmy sociální sítě vybírají

Každá značka komunikuje na jiných sociálních sítích.  Vždy je důležité, jak se u dané sítě dají měřit dopady kampaní. Zatímco sociální síť Facebook je už brána jako základ komunikace se starším publikem, na Instagramu je podle loňského výzkumu Pew Research Center největší podíl uživatelů ve věku 18 až 29 let, kteří ocení interakci a kvalitní vizuální obsah. Ještě mladší publikum využívá síť Snapchat, na které se interaktivně zapojují a využívají ji ke sdílení fotografií. Zatímco na Facebook nahrává fotografie 35 % z celkového počtu uživatelů, na Snapchatu 65 %. Na Snapchat  sází ty značky, které chtějí navázat emocionální vztah.

Jaké sociální sítě využívají známé značky

Oblíbená značka Kofola je při svých kampaních aktivní na Facebooku, YouTube a Instagramu.  Tchibo využívá Facebook, Instagram a Twitter. Karlovarské minerální vody připravují pro každý produkt a pro každou sociální síť jinou strategii.  “Chceme výrazněji odlišit komunikaci na jednotlivých sociálních sítích. Budeme každý kanál značky plnit obsahem, který na ni přirozeně patří a každý kanál v rámci sociálních sítí bude ukazovat jiné situace a jiný produkt,” říká Tomáš Votruba z TL5.





Štítky: ,

Friend: tai game mobile,tai game dao vang,